סוף שנה או תחילתה של השנה העוקבת (תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה) מהווה את הזמן האופטימאלי לסיכומים, כך שכל מי שתר אחר מידע לגבי השינויים במגמות בשוק הפרסום, בשנה האחרונה, יגלה שכל ה"מסכמים" למיניהם, מציגים נתונים פחות או יותר דומים: מגמה של עלייה בעולם הפרסום הדיגיטלי ובענף שילוט החוצות וירידה בעולם הפרסום בטלוויזיה, עיתונות והרדיו.
אותם נתונים מצביעים על כך שיותר ויותר חברות בחרו בשנים האחרונות להעלות את התקציב של השיווק הדיגיטלי – שכיום, אגב, תופס כ-36 אחוז מהשוק ועל ידי כך, למעשה משווה את הנתח שלו בעוגת הפרסום לזה של הטלוויזיה.
יחד עם זאת, אותם הנתונים מעידים גם על ממצאים חשובים נוספים והם נוגעים דווקא לתחום שילוט החוצות ולעובדה שמדובר בענף אשר נמצא במגמת גדילה מתמדת (בין 2017 ל-2018 לדוגמא, חל גידול של 4 אחוז).

השפעת הטכנולוגיה
אין כל ספק שהטכנולוגיה על חידושיה השונים, משפיעה במידה רבה על המגמות בשוק הפרסום.
אותה הטכנולוגיה באה לידי ביטוי בעיקר בשיווק הדיגיטלי, אך ניתן לראות את השפעתה גם בעולם פרסום החוצות, כאשר, הטכנולוגיה באה לידי ביטוי הן באיכות הגבוהה (והמרשימה) של ההדפסה והן באפשרויות המיוחדות והיצירתיות אשר עומדות לרשות המפרסמים. כאמור, אותה הטכנולוגיה מהווה את אחת הסיבות לגידול בנתח של ענף זה. 

שינויים בהרגלי הצריכה
אנחנו חיים בעולם דינאמי ואת השינויים אנחנו יכולים לראות במידה רבה בהרגלי הצריכה של אנשים.
אחד המקומות המרכזיים, בהם ניתן להבחין בשינויים הללו, הם כבישי ישראל.
מספר  המכוניות בישראל רק הולך וגדל, כאשר משפחות רבות בוחרות להחזיק ברשותן 2 רכבים ויותר (נכון לסוף שנת 2018 התפרסמו נתונים על כ-3,495,000 כלי רכב מנועיים בישראל, כאשר מתוכם כ-2,979,000 רכבים פרטיים) ולמרות שכבישים חדשים נסללים, זה עדיין לא באמת מיטיב את מצב הפקקים, החשיפה לשלטי החוצות הינה גבוהה במיוחד וכנראה שהיא תלך ותגדל גם בשנים הבאות.