פרסום החוצות טומן בחובו לא מעט אפשרויות, כאשר, בכדי לקבל את ההחלטות הנכונות ולבנות קמפיין אפקטיבי, חשוב לשים דגש על מספר רב של פרמטרים כמו: קביעת אסטרטגיה, עיצוב, מסר ופרמטרים נוספים:

קביעת אסטרטגיית הפרסום
כל קמפיין שילוט חוצות אמור להישען על אסטרטגיית הפרסום, אשר נקבעת עבורו מבעוד מועד.
בהליך קביעת האסטרטגיה מושמים דגשים על פרמטרים כגון:
קביעת יעדים מדידים וכמותיים.
בחירת הפורמטים של השלטים כאשר בין האפשרויות הפופולאריות: בילבורדים, מכוונים, מכווניות, קוביות ועוד..
מיפוי השלטים וקהל המטרה: צמתים מרכזיים, רחובות ראשיים, תחנות אוטובוס, תחנות רכבת וכיוצא בזה.
קביעת האסטרטגיה אמורה להתבסס על הדרישות, הצרכים וגובה התקציב של הלקוחות ומצריכה שיתוף פעולה בין נציגים מקצועיים מטעם חברת פרסום החוצות לבין הלקוחות.

עיצוב השלטים
עיצוב שלטי חוצות, מהווה את אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על האפקטיביות של השלטים.
בהליך העיצוב, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על פרמטרים רבים כמו: מיקום השלטים, גודל השלטים וקהל המטרה (בכדי להתאים את השפה התקשורתית לאותו הקהל).
בהליך עיצוב השלטים, חשוב לשים דגש על צבע השלט, כאשר יש לבחור בצבעים בולטים ודומיננטיים אשר יתבלטו על רקע הסביבה.
גם לבחירת הפונטים תהיה השפעה על נראות השלטים ועל מידת האפקטיביות שלהם, כאשר חשוב לבחור בפונטים גדולים וברורים.

העברת המסרים
כאשר מדובר בשילוט חוצות, ההמלצה היא לבחור במסרים קצרים, ברורים וחדים וכחלק מכך, להימנע מלהעמיס במידע או בפרטים.
less is more – מחקרים אשר בוצעות בנושא, הגיעו למסקנה כי משפט המופיע על גבי שלט חוצות וכולל יותר מ-5 מילים, לא יקרא עד סופו – מה שיקשה על העברת המסר השיווקי.
רוב האנשים משקיעים בין 2 ל-3 שניות לקריאת השלט ומכיוון שהם חולפים על פניו מספר רב של פעמים, מסרים קצרים המורכבים ממשפטים הכוללים בין 2 ל-4 מילים, יגרמו למסר לעבור בצורה הטובה ביותר. 

נקי, קצר וקולע
בעוד שיש מדיות בהן ניתן "להשתולל" מבחינה יצירתית וכחלק מכך גם להעמיס בפרטים ובאלמנטים גרפיים, כאשר מדובר בשלטי חוצות חשוב לזכור כי "כל המוסיף גורע" (או עלול לגרוע).
מהסיבה הזאת, חשוב להקפיד על הניקיון והבהירות של השלט, הן מבחינת האלמנטים העיצוביים (כאשר ההמלצה היא לבחור באלמנט אחד), הן מבחינת הצבעים והן מבחינת הפונטים.
כמובן, שגם בשילוט חוצות יש מקום ליצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, בכל זאת, בכדי להעביר מסר ברור, אשר ימשוך תשומת לב ויהיה זכיר, 



אודות